Про це йдеться в дослідженні редакції “Детектор медіа” під назвою «Вінницький канал «Віта» під час війни: довга рука невидимого Гройсмана».
Зокрема ГО «Детектор медіа», яка висвітлює події та явища, пов’язані з медіа, а також контекст, необхідний для їх аналізу та розуміння і вважається самою авторитетною в сфері покращення якості українських медіа, підвищення медіаграмотності українського суспільства та протидії дезінформації і пропаганді, була дещо шокована, коли ознайомилася зі змістом і стилістикою ефірів, якими щоденно годують вінничан (зауважимо — за їхні ж кошти) – пише видання “Політична арена Вінниччини”.
Дослідники відзначили, що телеканал відпрацьовує статус “комунального” у “найгірших традиціях”, до місця та не зовсім згадуючи “героїчну роботу влади” та прізвище В. Гройсмана.
Влада і Гройсман буквально всюди — у сюжетах про соціальну сферу, волонтерську допомогу, ялинкові базари, культуру, діяльність міжрегіонального гуманітарного координаційного центру, про який розповідають взагалі на кожному кроці.
“Причому сам Гройсман жодного разу не з’явився в новинах. Але всі без винятку сюжети про гуманітарну допомогу не залишали сумнівів щодо того, хто тут найкращий благодійник”, — невтішно констатують дослідники медіа. Гройсмана вихваляють журналісти, представники місцевого самоврядування, депутати й комунальники. Екс-прем’єр присутній “незримо”, чиновників міськвиконкому — “просто забагато”.
Стилістика пафосного славослів’я — цілком радянська. «Хочу подякувати… З любов’ю ставляться… Вони нас підтримують у цій війні… Подякував за партнерство… Щасливі матусі — найвища оцінка їхньої роботи». Коментатори результатів моніторингу справедливо називають такий підхід “улесливим”.
Інколи в ефірі проривається правдива інформація і з’ясовується, що гуманітарна допомога, насправді, має іноземне походження (“генератор передали німці”), але знову ж таки — «за підтримки міжрегіонального координаційного гуманітарного штабу».
Сумарно, все це — паркетно-джинсові новини про керівників міста і області, причому діяльність Обласної Військової Адміністрації журналісти “Віти” обходять глухим мовчанням, начебто їх і немає.
Ми, звісно, розуміємо, що у “стоп-лист” очільників області, як потенційних конкурентів на виборах вніс особисто той, хто “незримо” присутній у кожному сюжеті “Віти”, але столичних журналістів це трохи дивує.
“Заради справедливості: в новинах були й сюжети, де мера, голови облради, Гройсмана або їхніх підлеглих не було. Наприклад, у кримінальних новинах, які є обов’язковою частиною випуску; в новинах про вакцини чи ризик раку грудей для жінок, акцію про здачу крові, ліричну поезію у виконанні вчителів чи про відкриття ялинкових базарів”, — пишуть автори “Детектор медіа”. І резюмують: “Не так ми уявляли телебачення”.
Характеристика провінційного ТВ більш, ніж вичерпна. Додати до неї можемо лише одне: все це “свято славослів’я” відбувається за кошти платників податків — мешканців громади Вінниці.
Аудиту цієї приватної PR-компанії В. Гройсмана вимагали ще у 2021 р., коли з’ясувалося, що одночасно зі скороченням видатків на значну кількість соціальних програм, бюджет “Віти” перевищив 20 млн грн, а з того часу лише зростав. Але руки місцевих депутатів до цього не дійшли, а “Віта” працює так, начебто жодної війни в Україні не йде.
А, судячи зі стилю матеріалів, і СРСР досі не розвалився – переконані журналісти вінницького видання “Політична арена Вінниччини” в матеріалі, присвяченому дослідженню діяльності телеканалу “ВІТА”, яке провела редакція видання “Детектор медіа”.
Головне фото зі сторінки “Української стратегії Гройсмана” у фейсбук