На початку цього року (ще до війни) ми пообіцяли уважно слідкувати за діяльністю Вінницької обласної ради, її керівництва та депутатів. 

Навіщо? А тому, що на нашу думку, саме ВОР (Вінницька обласна рада) є своєрідною квінтесенцією вінницької регіональної політики. Уособленням її дріб’язковості, спрямуванням всіх зусиль на задоволення інтересів політиків, а не виборців, і в той же час намаганням щоденно вихвалятися про відчайдушну працю на користь людей.

І коли керівництво облради щось роблять на публіку (перерізають стрічки) вони роблять це з таким виглядом, начебто саме винятково від їхньої волі та уміння залежала реалізація “доброї справи”. Причому — ніколи не зізнаються, що зроблено все було за кошти платників податків.

Якщо ж керівництву облради слід пояснити очевидні помилки, яких вони припустилися, то роблять вони це, вмикаючи режим “напівправди”. Тобто, до конкретних фактів, начебто, претензій бути не може, але — по факту — прихованої неправди у такій інформації набагато більше.

Проаналізуємо одну публікацію від  13 вересня під назвою: “Обласна Рада змінює структуру та штатну чисельність виконавчого апарату”, у якій йдеться про скорочення працівників апарату. Адже — не без пафосу — “зменшення штату виконавчого апарату обласної Ради пов’язано з приведенням у відповідність функцій Ради до умов воєнного часу”.

Тобто: “Дивіться, шановні виборці, оскільки у країні війна, то ми, ваші народні обранці, йдемо на радикальні заходи — скорочуємо апарат”.

І, справді, якщо подивитися на сухі факти, то з’ясується, що буде скорочено 38 штатних одиниць.

Це — правда. Але далеко не вся.

А тепер уважно слідкуємо за руками кервництва Вінницької облради. І побачимо, що:

1) Поки що жодного скорочення немає. Проєкт рішення щодо змін у структурі й штатній чисельності обласної Ради та її виконавчого апарату ще мають розглянути постійні комісії та сесія обласної Ради. А вони (комісії і депутати) можуть вступитися за тих, кого вони самі привели на роботу, тож реального скорочення не буде, а буде якась “оптимізація”, коли з відомості приберуть вакантні посади. Але, припустимо, що усі 38 одиниць все ж скоротять. Проте й у даному випадку:

2) Залишається 75 працівників апарату з 95, які працювали на початку 2022-го року.

95 “мінус” 38 аж ніяк не дорівнює 75. Але тут “математика” своєрідна. Скорочується, наприклад, начальник відділу супроводу обласних програм з питань будівництва (1 од.) і заступник начальника цього відділу — завідувач сектору (1 од.) і вводиться посада завідувача сектору аналізу обласних програм з питань будівництва (1 од.). І справа не у простому перейменуванні деяких посад. З 1 жовтня 2022- го року створюється ціле нове Управління —  З питань підготовки сесій обласної Ради та загальних питань.

Проте і тут припустимо — апарат міг би у межах виділених на забезпечення його роботи коштів певні зміни.

Якби не:

3) Його штат був “роздутий” негайно після місцевих виборів, коли з 48 осіб до 95. І коштів на утримання апарату було виділено більше, ніж у Полтавській області, хоча доходи на Вінниччині (у мирний час) були меншими.

Зроблено це було з огляду на, що тоді очікували внесення змін до Конституції України у частині ліквідації обласних державних адміністрацій та передачі їхній функцій виконкомам обласних рад. Але зміни не було внесено впродовж 2021-го року, що уже робило доволі сумнівним збільшення штату апарату обласної ради. А з лютого 2022-го, коле реальна влада була сконцентрована у Військово-цивільних адміністраціях, потреба у такій кількості обслуговуючого персоналу в структурі (обласна рада) від якої майже нічого не залежить — відпала у принципі.

Однак — ще раз наголосимо — депутати навіть сьогодні не пропонують повернутися до ситуації 2020-го року (48 штатних одиниць в апараті). Вони мають наміри когось “скоротити” таким чином, щоб переважна більшість залишилася на своїх місцях. І продовжувала “моніторити” те, що і моніторити уже не потрібно.

При цьому ми розуміємо, що все це не прості “штатні одиниці”, а люди, у яких є власні потреби та сім’ї. 

Чи можна було зменшити кількість людей, яких викидають на вулицю?

Можна. Яким чином?

4) Згадаємо про те, що бюджет погоджується на утримання всього апарату у цілому. І тому числі — на зарплати, надбавки і премії голові обласної ради та чотирьох його заступників.

Взагалі-то, у Законі прописано, що заступників голови обласної ради має бути двоє. І коли в інших обласних радах намагалися зробити такі самі “фінти” з працевлаштуванням “потрібних людей”, справа доходила до суду.

Але, як ви розумієте, у Вінниці жодного голосу проти порушення Закону не пролунало.

А між тим, зарплата чотирьох заступників коливається від 21 до 38 тисяч гривень. Приводимо ситуацію у відповідність до Закону — скорочуємо двох заступників (з середньою з/п у 30 тис. грн) і 60 тис. вистачить на мінімальні зарплати 8-9 співробітникам.

До того ж, пам’ятаємо, що заступник голови ради — це не лише 1 штатна одиниця. Це і помічник, і секретарка, і водій, і кошти на його діяльність (телефон, канцелярія).

Економія — очевидна. Слід просто виконати Закон. Однак депутати цього робити не бажають вперто, а тому скорочують клерків.

І упаковують все це в інформаційну обгортку з цинічним пафосом. Мовляв — “оптимізація в умовах воєнного часу”.

Довідково: Більшість у Вінницькій обласній раді має фракція “Українська стратегія Гройсмана” 

Попередня публікаціяУ Вінниці запрошують на екскурсії навколо острова Кемпа, у Сабарові та у середмісті
Наступна публікаціяНа Вінниччині ТОВ з засновниками з республіки Білорусь засіяло 43 гектари земель з об’єктами культурної спадщини