В Україні запрацює пілотний проєкт із підготовки фахівців з реабілітації за дуальною формою навчання. Час навчання на робочих місцях становитиме щонайменше 45%.
Відповідне рішення напередодні підтримав Кабінет Міністрів України.
Спеціаліст, який випускається із закладу освіти, має мати не лише якісні теоретичні знання, але і практичні навички. Аби забезпечити потужну практичну підготовку спеціалістів із реабілітації, в Україні запустять пілотний проект.
На практиці це означає, що студент набуде професійного досвіду ще під час навчання, і пізніше закладу охорони здоровʼя не доведеться його перенавчати або донавчати. Студент отримає контрольований доступ до роботи з пацієнтом, до того ж матиме мотивацію – заробітну плату.
Заклади охорони здоровʼя своєю чергою матимуть можливість впливати на формування змісту освітніх програм. Усе це допоможе нам покрити потребу в асистентах фізичного терапевта та ерготерапевта уже найближчим часом та підвищити якість медичної освіти загалом.
Проєкт триватиме два роки, а за його підсумками буде ухвалене рішення про масштабування у межах всієї країни. Наразі у проєкті візьмуть участь чотири заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія»)
-
Дніпровський державний медичний університет Dnipro State Medical University
-
Сумський державний університет
-
Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
-
НУФВСУ/National University of Ukraine on Physical Education and Sport
Для участі в пілотному проєкті студент/студентка має подати заяву про переведення на дуальну форму здобуття освіти, пройти відбір у закладі вищої освіти та закладі охорони здоров’я й підписати тристоронній договір і трудову угоду.
З-поміж студентства долучитися до проєкту можуть ті, хто:
-
навчаються щонайменше три роки на денній формі навчання;
-
проходять підготовку за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія») у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проєкту;
-
мають показник успішності за попередній навчальний рік не менше 80% (для здобувачів ступеня бакалавр — третій рік навчання, для здобувачів ступеня магістрів — перший рік навчання);
-
під час вступу на магістерський рівень вищої освіти отримали щонайменше 75% максимальної кількості балів для вступу на спеціальність 227 (для майбутніх магістрів першого року навчання);
-
пройшли співбесіду в обраному закладі охорони здоров’я.