Захід організували Комітет Верховної Ради України спільно із Секретаріатом Кабінету Міністрів України, Всеукраїнською асоціацією з надання адміністративних послуг, в межах проєкту підтримки багаторівневого врядування Polaris.

Представники центральної влади, парламентарі, представники органів місцевого самоврядування, керівники ОВА та керівники і працівники ЦНАПів обмінялись пропозиціями, як покращити надання адміністративних послуг на місцях, під час війни. Зокрема, як спростити  процедуру надання послуг для ветеранів та їх сімей.

“Представникам влади та місцевого самоврядування треба шукати точки дотику. Є проблематика, є відомчі інтереси, є питання, коли послуги не передаються у громади. Наприклад реєстрація органів цивільного стану. Все, що робить життя людей комфортним. Будемо обговорювати це і думати, як покращити”, – зазначила на початку зустрічі народний депутат України, співорганізатор та модератор круглого столу Лариса Білозір.

В Україні ЦНАПи надають до 500 видів адміністративних послуг. Та не всі мешканці можуть отримати необхідну довідку в одному місці. Зокрема, центри надання адміністративних послуг стикаються з низкою наступних проблем:

  1. Централізація окремих послуг:
    • Зокрема, послуги, пов’язані з реєстрацією актів цивільного стану (народження, смерть, шлюб), залишаються централізованими, що ускладнює доступ мешканців до цих важливих процедур.
  2. Нестача кваліфікованих фахівців:
    • Маленькі громади часто стикаються з браком персоналу, який би забезпечував якісне та своєчасне надання послуг.
  3. Фінансова нестача:
    • Бюджети малих громад не завжди дозволяють забезпечити належне функціонування ЦНАПів.

Для вирішення викликів, що постають у ЦНАП необхідно запровадити наступне:

  1. Передача адміністративних послуг на місцевий рівень:
    • Це дозволить громадянам отримувати всі послуги безпосередньо у своїй громаді, зменшуючи потребу у зверненнях до районних чи обласних центрів.
  2. Розв’язання кадрової проблеми:
    • Організація навчальних програм для підвищення кваліфікації працівників.
    • Стимулювання працевлаштування фахівців у малих громадах.
  3. Покращення фінансування:
    • Залучення державної підтримки або міжнародних грантів для забезпечення матеріально-технічної бази та достатньої кількості працівників.

“На жаль, сталось так, що деякі послуги віддалились після об’єднання громад. З одного боку, органи Юстиції, як і всі державні органи оптимізуються і скорочуються. Але громадяни не повинні цього відчувати, по реєстрації смерті близької особи, народження або інше. Люди повинні отримувати послуги у своїй громаді”, – каже Віктор Тимощук експерт програми Polaris.

Ефективне вирішення цих питань дозволить покращити доступ громадян до адміністративних послуг незалежно від їх місця проживання, підвищити рівень задоволеності громадян та зробити процеси максимально прозорими і зрозумілими.

“Людина повинна прийти в центр надання адміністративних послуг, подати заяву згідно переліку документів, який передбачений по тому питанню і в зрозумілий для себе термін отримати зворотній документ вирішення свого питання. Це стосується, як бізнесу, так і звичайних громадян, які приходять отримати субсидії або матеріальну допомогу. Ці послуги мають надаватись не лише в містах обласного значення, але і сільських і ОТГ, не залежності від кількості населення”, – коментує Сергій Кудлаєнко керівник міського осередку громадської організації «Ми — Вінничани», народний депутат VIII скликання, один з творців першого в Україні “Прозорого офісу” у Вінниці. 

Відповідні пропозиції озвученні за круглим столом надійдуть до міністерств для подальшого опрацювання.

Представники міністерств та парламенту будуть працювати у Вінниці декілька днів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Попередня публікаціяПроста зачіска, яка збільшить об’єм волосся удвічі. ВІДЕО
Наступна публікаціяЗа якими адресами у Вінниці сьогодні не буде світла чи води