У Вінниці скаржаться на конфлікти з контролерами у транспорті та розповіли, що робити у разі проблем з розрахунком через валідатори

У Вінниці пояснил про конфлікти з контролерами у транспорті та особливості роботи валідаторів.

Вінничани обурені поведінкою контролерів у громадському транспорті і проблемами з картсервісом. В дописах у фейсбук пишуть, що контролери у спілкуванні з пасажирами матюкаються, лаються, ба більше, працюють напідпитку. Також багато дописів про те що не спрацьовують валідатори та незрозумілим чином знімає кошти з картки вінничанина.

Отже, чи такий страшний «чорт», як його малюють, та чи є подібні проблеми з громадським транспортом вирішили розібратись журналісти сайту Vinnytsia Press Point.

З допису у фейсбук групі «Чорний список Вінниця» (переклад українською РЕД.)

«Зіштовхнулась вранці з ситуацією, дівчині не вистачило 4 копійки розрахуватися карткою за проїзд в автобусі. За хвилину після заходу контролера, кошти прийшли і вона оплатила. Але справа не в цьому, а в тому як звертаються контролери вінницького депо до пасажирів! Ця жінка почала казати дівчині, «Прочисть свої мізки курко», кричати на весь автобус, «Ідіотка мала закрий свій рот і мовчи», – пише жінка в групі, а на додачу публікує фото контролерки.  

Правдива ця історія чи ні, але є і інші дописувачі, які у більш ніж двохстах коментарях під цим дописом активно коментують слова жінки і описують свої історії у яких зіштовхнулись, чи стали свідками подібної поведінки та там же коментують не вдоволення роботою валідаторів.

Пізніше, без подробиць, адміністратор групи Ярослав Пашкевич розмістив цей допис з коментарем, що випадок не підтверджений. Отже лишаємо на совісті дописувачів і розбираємось, а що робити якщо виникає конфлікт з контролерами.

«На сьогоднішній день такі конфліктні ситуації трапляються не часто. Це поодинокі випадки, коли пасажир відмовляється платити. Більшість вінничан вчасно розраховується за проїзд у громадському транспорті», – коментує, начальник відділу експлуатації КП «ВТК», Микола Заверуха.

За словами представника транспортної компанії, у випадку коли людина не оплатила проїзд, контролер просить це зробити. Якщо людина відмовляється оплачувати, то пропонує покинути транспорт чи виписує штраф. Розмір штрафу 80 гривень, плюс оплата за проїзд.

Також, у спільноті «Чорний список Вінниця» пропонують у разі конфліктної поведінки контролера, фіксувати обставини на відео і відправляти у групу.

Законний спосіб один – викликати поліцію

Про те що не слід намагатись з’ясувати стосунки самотужки, розповіли у патрульній поліції Вінниччини.

«В таких випадках алгоритм завжди один – телефонувати на лінію 102. Після цього приїде екіпаж патрульної поліції та буде розбиратись по ситуації. Статистики як такої ми не ведемо, але зазначимо, що конфлікти в транспорті інколи трапляються. Між пасажирами, між водієм та пасажирами тощо», – прокоментували у Патрульній поліції Вінницької області.

Муніципальна картка вінничанина і як це працює

Ми зібрали найактуальніші запитання вінничан, про роботу валідаторів та проблеми які виникають з розрахунком за проїзд. На наші запитання відповів технічний директор КП «Вінницякартсервіс», Олег Іванов. Номер телефону для зв’язку з представником підприємства отримали від контролера, він їх дає усім пасажирам у яких виникають запитання, щодо роботи системи розрахунку. Також, на багато питань можна знайти відповідь на сайті сервісу.

  1. Чому у вінничан знімає кошти з карток коли вони не користуються транспортом?

Це пов’язано з тим, що система працює офлайн: коли ви прикладаєте банківську картку до валідатора й загоряється зелена позначка, яка свідчить про успішну операцію, валідатор фіксує в системі ваш намір сплатити за проїзд та відправляє запит на списання коштів до вашого банку. В результаті,  списання коштів відбувається тоді, коли банк проведе транзакцію.

 Але у цей же час контроль бачить вдалу спробу оплатити проїзд, хоча з картки коштів ще не знято.

Якщо у вас виникають запитання щодо списань, щоб отримати детальний звіт по оплаті, потрібно знайти на нашому сайті додаток Е-квиток Вінниці зареєструватись і слідкувати за рухом коштів.

  1. Що робити якщо не спрацьовує банківська картка при оплаті проїзду?

– Оплата проїзду  банківською карткою (далі- БК-примітка ред.) фіксується валідатором. У випадку, коли зчитування БК коректне, ви бачите «зелену галочку» на валідаторі. Це означає, що системою зафіксовано ваш намір сплатити проїзд, так як гроші із вашого рахунку не списуються миттєво. Ви отримуєте «авансом» електронний квиток, який бачать водії та служба контролю.

Після вивантаження з валідатора на сервер даних про проданий вам квиток, система робить запит до вашого банку. Якщо банк відмовляє у списанні, картка потрапляє в стоп-лист системи обліку оплати проїзду. При цьому вона і далі діє в торгових та банківських мережах. Повторні запити на списання коштів за отриманий квиток відправляються в автоматичному режимі протягом 14 днів. Перший з цих запитів здійснюється приблизно за дві доби.

Розблокування БК у системі обліку оплати проїзду відбудеться автоматично, одразу після дозволу банку на списання коштів з вашого рахунку для погашення боргу за раніше отриманий квиток.

  1. Що робити в разі не спрацювання картки (блокування картки) при оплаті проїзду та появі у салоні контролерів?

– У випадках, коли картка з певних причин не спрацьовує у зв’язку з заборгованістю можна використати інші способи оплати. Окрім сплати за проїзд Муніципальними та банківськими картками у транспорті досі доступна оплата через QR-код та смс-повідомлення.

  1. Чи плануєте створювати одноразові картки для проїзду іногородніх осіб?

– Не планується, є плани щодо запуску туристичних карток, цей проект зараз на стадії розробки. Але звертаю увагу, що, як і решта карток,  Картка для туристів не буде коштувати менше ніж 60 гривень, але вона дозволятиме значно більше й не буде призначена суто для проїзду в громадському транспорті.

  1. Чи будуть діяти і надалі форми оплати проїзду як коди та смс?

–  Окрім оплати Муніципальними картками, на даний момент доступні такі способи оплати проїзду як: оплата через смс-повідомлення, QR-коди, банківськими безконтактними картками, смартфонами (GPay, IPay). Поки що вони і надалі діятимуть.

  1. Коли розпочнуть свою роботу валідатори у маршрутних таксі, чи будуть там контролери(подробиці)?

Плануємо запустити маршрутні таксі до нового року. У зв’язку з карантинними обмеженнями, були певні складнощі з перетином кордону нашими підрядниками, адже країни не впускали іноземців, не дозволяли своїм громадянам виїжджати за межі, зараз же ситуація дещо змінилась, тож ми зможемо продовжити роботу.

Що стосується роботи контролерів – контроль здійснюватиметься у всіх видах транспорту.

  1. Який процент ефективності від контролерів, якщо майже така сама кількість працівників були кондукторами?

– На лінії працюють 43 контролери, а було близько 600 кондукторів, кількість контролерів буде збільшена з часом до 70.

  1. Якою формою оплати вінничани найбільше користуються картками, SMS чи QR кодами (не пільгова категорія)?

– За останньою статистикою, стрімко збільшується кількість користувачів МКВ, якщо 46 тисяч транзакцій в день взяти за 100%:

 – 33% пільговики,

– МКВ 35 % ,

– 24% банк, смартфон,

– проїздні МКВ майже 4 %,

–  ще 4% QR код і SMS.

 

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Введіть текст коментаря!
Введіть своє ім'я