У Вінницькому музеї моделей транспорту 14 квітня відкрили виставку «Мандрівка до Карлсруе», присвячену майбутньому німецькому місту-побратиму Вінниці, а також презентували нову ексклюзивну поштову марку «Пристрасті до винаходу немає кінця!».
Про це повідомили на туристичному сайті міста.
Власне, саму марку присвятили першому автомобілю з бензиновим двигуном Benz Patent-Motorwagen, що був створений у 1885 році Карлом Бенцом – всесвітньо відомим інженером й уродженцем передмістя Карлсруе. Назву марці – «Пристрасті до винаходу немає кінця!» – дала цитата самого Бенца.
Поштова марка
Це вже сьома марка, яку Офіс туризму Вінниці випускає в партнерстві з Укрпоштою. І саме вона започаткує нову серію власних ексклюзивних марок під назвою «Вінниця: від ідей до інновацій». На цій марці зобразили перший автомобіль Benz Patent-Motorwagen і фарфорову ляльку, яка символізує дружину винахідника Берту Бенц (в дівоцтві – Рінґер). Саме вона у 1888 році здійснила перший в історії міжміський маршрут на автомобілі, подолавши 106 км з Мангайма через Карлсруе до Пфорцгайма, де жила її матір.
Участь в церемонії спецпогашення марки «Пристрасті до винаходу немає кінця!» взяли вінницький міський голова Сергій Моргунов, ректор Вінницького національного технічного університету Віктор Біліченко, голова громадської організації «Вінницький музей моделей транспорту, ретро-техніки, колекцій та мініатюр» Олександр Вдовиченко і директор Вінницької дирекції Акціонерного товариства «Укрпошта» Володимир Шаловінський.
Вже наступного тижня один з маркованих примірників блоку попрямує з вінницькою делегацією до Карлсруе, де його вручать меру міста Франку Ментрупу з нагоди підписання угоди про побратимство 22 квітня.
Виставка «Мандрівка до Карлсруе»
Паралельно з церемонією спецпогашення марки відбулося відкриття виставки «Мандрівка до Карлсруе» для присутніх.
В цій експозиції представили рухомий макет німецької залізниці, який відтворює вокзал та гірські околиці міста Карлсруе, з автентичними моделями залізничних, трамвайних та фунікулерних вагонів цього міста. Загальна площа – приблизно 7 метрів квадратних, а масштаб – 1:87. Також на виставці можна побачити оригінальні карти і листівки з Карлсруе та регіону Баден і колекцію автомобільних моделей марки Мерседес-Бенц (раніше – Даймлер-Бенц).
Директор Вінницького музею моделей транспорту Олександр Вдовиченко розповів, що роботу над цим проєктом почали ще восени минулого року. Він мав бути присвячений Німеччині, а коли колекціонери дізналися, що Вінниця і Карлсруе планують стати містами-побратимами, то детальніше вивчили історію цього міста, і зробили інсталяцію з німецькими будинками і залізничною колією більш тематичною.
«Наприклад, ось цей фунікулер є тільки в Карлсруе. Це найстарший діючий фунікулер в Німеччині (1888 року). Також ми придбали на аукціонах моделі трамваїв Карлсруе: 30-х років, 60-х років та сучасний. Один ми купили в Німеччині, інший їхав дуже довго з Франції. Трамвай цього міста, до речі, цікавий тим, що його колії з’єднані з залізничними (до 150 кілометрів з центру міста можна проїхати). Також у нас є модель автобуса футбольного клубу Карлсруе, який ми шукали дуже довго. Це популярна в Німеччині команда, за яку грав дуже крутий воротар Олівер Кан, який народився в Карлсруе», – розповів Олександр Вдовиченко.
Директор музею також розповів, що макет «Мандрівка до Карлсруе» стане частиною постійної експозиції, а не тимчасовою інсталяцією. Однак завершать його створення протягом місяця (зараз він готовий на 75-80%). За цей час там мають «добудувати» вежу Карлсруе, німецький середньовічний замок, посадити дерева, заселити територію фігурками людей тощо. І відвідувачі музею мають унікальну можливість спостерігати за цим процесом.
«Щодо макета залізничного вокзалу, то він у нас зараз підсвічується і має ще фарбуватися у темно-сірий колір. Біля нього буде стоянка велосипедів, адже перший велосипед також створив винахідник з Карлсруе – Карл Дрез, у 1817 році. А найголовніше – це постать Карла Бенца, який запатентував перший у світі автомобіль з бензиновим двигуном. На нашому макеті є навіть маленький пам’ятник цьому автомобілю. Ми його купили в США спеціально для цього проекту. Хоча в Карлсруе такого пам’ятника насправді й немає. Ми хотіли здивувати у цьому проекті саме транспортом. Сподіваюся, що відвідувачі це оцінять, зокрема і гості з Карлсруе», – зазначив Олександр Вдовиченко.