На Вінниччині активно впроваджують соціальну послугу супроводу дітей під час інклюзивного навчання. Вона передбачає допомогу у пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, спостереженні за станом здоров’я, орієнтації в просторі та забезпеченні безпеки дітей у закладах освіти.
Навчання асистентів дитини у Вінниці
За словами директорки Вінницького підрозділу ГО “Справа Кольпінга в Україні” Лесі Самойленко, у співпраці з Вінницьким обласним центром соціальних служб у місті Вінниця проводяться навчання для підготовки асистентів дитини.
Більшість учасників курсів – це батьки дітей з особливими освітніми потребами. Навчання триватимуть до 27 березня та містять багато практичної інформації.
“Наша команда ще у 2019 році ініціювала впровадження цієї послуги на державному рівні. Важливо, що саме на Вінниччині налагоджена успішна співпраця громадського сектору та органів влади, що дозволяє створювати доступність до послуг для людей з інвалідністю та їх родин”, – зазначає Леся Самойленко.
Підтримка громади та влади
За даними Вінницької обласної ради, 30 територіальних громад регіону вже впровадили цю соціальну послугу. Торік нею скористалася понад сотня дітей з особливими освітніми потребами, зокрема майже 60 – у Вінниці.
“За два роки спільно з ГО “Справа Кольпінга в Україні” ми провели три навчальних заходи для кандидатів в асистенти дитини, підготувавши 157 фахівців із 32 громад Вінниччини”, – повідомила директорка Вінницького обласного центру соціальних служб Олена Стоялова.
Як отримати послугу?
Супровід дітей з особливими освітніми потребами забезпечується територіальними громадами. Щоб отримати цю послугу за рахунок бюджетних коштів, один із батьків або законний представник дитини має подати письмову заяву до виконавчого органу місцевої ради. Асистентом дитини може працювати як соціальний працівник, так і один із батьків або родичів.
Завдяки ефективній співпраці влади та громадського сектору Вінниччина стала лідером у впровадженні цієї важливої ініціативи, що забезпечує інклюзивний розвиток та комфортне навчання дітей з особливими освітніми потребами.