У Вінниці стартує нова програма розвитку велоруху, яку затвердили на вересневій сесії міської ради. Вона передбачає створення якісної, безпечної та зручної веломережі для мешканців міста.
Як розповіли у міськраді, основна мета програми — підвищити рівень безпеки, поліпшити транспортну доступність і заохотити вінничан частіше користуватись велосипедом, що сприятиме зміцненню здоров’я та покращенню екологічної ситуації в громаді.
Як повідомляє директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін, сьогодні лише 2% мешканців Вінниці користуються велосипедом для поїздок на роботу. Новою програмою передбачено збільшення цього показника до 3,5% у найближчі три роки. Вона базується на прикладах європейських міст, таких як Познань і Гданськ, де розвиток велоінфраструктури суттєво підвищив кількість велосипедистів.
Пріоритет програми — зручність користувачів
На відміну від попередніх ініціатив, акцент тепер робиться не на кількість кілометрів велодоріжок, а на зручність та якість веломережі для користувачів. Зараз велоінфраструктура Вінниці формується під час реконструкції вулично-дорожньої мережі, що створює розірвані фрагменти. Програма ставить за мету об’єднати ці ділянки в цілісну мережу, охопивши всі райони міста.
Згідно з програмою, місто буде поділене на три зони — Західне, Центральне та Східне велокільця. На першому етапі зосередять увагу на Західному кільці, яке обмежене Барським шосе, вулицями Келецька, Пирогова та Хмельницьким шосе. У планах також розбудова Центрального та Східного велокіл, що дозволить покрити майже всі житлові райони міста зручною інфраструктурою.
Велоінфраструктура як запорука здорового та екологічного життя
Завдяки реалізації цієї програми 90% вінничан матимуть доступ до веломережі на відстані до 500 метрів від дому. Крім здорового способу життя, велорух сприяє покращенню екології міста — зменшення автомобільного трафіку знижує рівень викидів вуглекислого газу, шуму та забруднення повітря.