В офіційному медіацентрі Вінницької обласної військової адміністрації відбувся брифінг начальника управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області Юлії Білик.

Юлія Білик повідомила, що 8 березня 2024 року Уряд ухвалив рішення щодо поновлення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану у сфері житлово-комунального господарства. Відповідні зміни внесено до Постанови КМУ від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».

Сьогодні Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї повноважень може здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також захисту прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг. Такі заходи можуть здійснюватись у суб’єктів господарювання, які надають житлово-комунальні послуги”, – зазначила Юлія Білик.

До житлово-комунальних послуг належать:
  1. Житлові послуги – послуги з управління багатоквартирним будинком.
  2. Комунальні послуги – послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.

Ці заходи спрямовані на забезпечення дотримання стандартів надання послуг і захист прав споживачів, особливо в умовах воєнного стану, коли якість житлово-комунальних послуг має особливе значення.

Підстави для проведення позапланових заходів

Юлія Білик, наголосила на вичерпному переліку підстав для проведення позапланових заходів відповідно до вимог законодавства. Зокрема, це такі підстави:

  • Подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
  • Звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Згідно з частиною 7 статті 5 Закону України «Про звернення громадян», у зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові громадянина; місце проживання заявника; викладено суть порушеного питання; зауваження, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Юлія Білик також повідомила, що у зверненні необхідно зазначити таку інформацію:

  • Повне найменування суб’єкта господарювання з визначенням організаційно-правової форми господарювання (ТОВ, ПП, ПрАТ – юридична особа).
  • Адресу місця провадження господарської діяльності суб’єкта господарювання (фактичну адресу об’єкта).
  • Факти порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та його документальне підтвердження (за наявності).

Письмове або електронне звернення має бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати його написання.

У разі виявлення необґрунтованого підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, споживачі можуть надсилати звернення до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області будь-яким зручним способом:

  • Електронною поштою: info@vingudpss.gov.ua
  • Через вебсайт управління
  • Засобами поштового зв’язку: вул. Праведників світу, 19, м. Вінниця, 21036
  • Особисто

Більше інформації у відео.

Попередня публікаціяМолодіжний форум «Youth United Summer Fest» допоможе вінницькій молоді відновити сили перед початком навчання
Наступна публікаціяПравопросвітницькі онлайн-заходи для ВПО: підвищення обізнаності та підтримка