29,2% ветеранів потребують власного житла, й ще 26,5% — потребують покращення житлових умов. Про це свідчать дані опитування, проведеного Українським ветеранським фондом серед ветеранів.

Юристи Українського ветеранського фонду пояснюють, хто саме з ветеранів та членів їхніх сімей може отримати житло.

Першочергово забезпечуються житловою площею учасники бойових дій та учасники війни, які потребують поліпшення житлових умов. Позачергово — особи з інвалідністю внаслідок війни та прирівняні до них особи, а також сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни, які потребують поліпшення житлових умов.

До осіб, які потребують поліпшення житлових умов, належать:

  • забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської міської рад;
  • які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
  • які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, а тому не можуть проживати в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
  • які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
  • які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
  • які проживають у гуртожитках;
  • які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати);
  • внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та члени їхніх сімей, а також члени сімей загиблих (відповідно до норм закону “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”).

Як ветерану отримати житло

Насамперед — стати на квартирний облік за місцем проживання (звернутися до виконавчого комітету районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради) або за місцем роботи (звернутися до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво).

Для цього необхідні такі документи:

  • заява про взяття на квартирний облік (підписується членами сім’ї, які разом проживають);
  • довідка з місця проживання про склад сім’ї та реєстрацію місця проживання;
  • копія посвідчення УБД / особи з інвалідністю внаслідок війни / учасника війни;
  • копії паспорта та довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • у разі наявності членів сім’ї – довідки про те, чи перебувають вони на квартирному обліку за місцем роботи.
Залежно від підстави постановки на облік додаються також:
  • для учасника бойових дій – довідка про участь в бойових діях;
  • для особи з інвалідністю після війни або учасника війни – копії посвідчень;
  • довідку про перебування на обліку в Реєстрі осіб, які мають право на пільги;
  • для ВПО – копії довідок про перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб;
  • акт обстеження житлових умов;
  • оригінал висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність тяжкої форми хронічного захворювання;
  • довідка / виписка з рішення виконавчого комітету місцевої ради про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним та технічним нормам;
  • копія договору піднайму / найму жилого приміщення;
  • копія технічного паспорта квартири або копії сторінок технічного паспорта будинку.
Куди звертатися із заявою про взяття на квартирний облік:
  • до виконавчого комітету місцевої ради, через сервісні центри ЦНАП, де вони функціонують за місцем проживання громадян (або за місцем перебування ВПО на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб), можна засобами поштового зв’язку;
  • сільського голови (коли виконавчий орган сільської ради не утворено);
  • за місцем проживання (або за місцем перебування ВПО на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб) до адміністрації підприємства, установи, організації чи органу або іншого громадського об’єднання (організації) за місцем роботи громадян.

У результаті розгляду заяви ветеран отримає довідку про взяття на квартирний облік або ж повідомлення про відмову. Причиною відмови може стати як неповний пакет документів, так і відсутність потреби в поліпшенні умов. Проте рішення про відмову можна оскаржити в судовому порядку через адміністративний суд.

Щоб отримати безплатну індивідуальну юридичну консультацію від юристів Українського ветеранського фонду — залиште звернення у формі за посиланням: https://veteranfund.com.ua/legal_consultations/. Цей проєкт став можливим завдяки програмі “Український фонд швидкого реагування”, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.

Попередня публікаціяВінничан запрошують до участі у громадських слуханнях з обговорення змін до генплану міста
Наступна публікаціяЯк бути модною у літню спеку