У Вінниці обговорювали перспективи розвитку транспорту, мобільності та екологічності міського життя до 2030 року.

30 липня відбулись чергові експертні обговорення у рамках розробки проєкту Стратегії Вінницької міської ОТГ до 2030 року. Тема сьогоднішньої зустрічі: «Транспорт, мобільність та екологічність міського життя». Йшлось про розвиток громадського транспорту, «м’яку» мобільність, екологічність міського життя, популяризація користування велосипедом як видом громадського транспорту.

«До 2030 року хотілося б бачити якісний, сучасний, зручний, комфортний, безпечний, екологічний громадський транспорт. Щоб була можливість велосипедистам доїхати, куди завгодно в межах нашої об’єднаної громади. Звісно, нам потрібно стримувати процеси збільшення кількості приватного автотранспорту. Також нам потрібно інтегрувати річку в транспорту систему міста, розвивати міжміське сполучення: аеропорт, автовокзали і залізничний вокзал», – каже директор департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Михайло Варламов.

Також Михайло Варламов зазначив, що зараз триває робота над тими маршрутами, які будуть поєднувати Вінницю та сусідні громади.

«Обов’язково ми хочемо почути думки кожної з громад. Наприклад, коли вчора ми були в Писарівці на партисипаційному заході, там мешканці зазначили, що для них у першу чергу важливо щоб велодоріжка була прокладена хоча б тільки до села, бо в селі, на їхню думку, вона не потрібна. Тобто, щоб зробити якісну транспортну систему, яка б об’єднала громади, обов’язково хочеться почути, що хочуть люди, що вони очікують», – зазначив Михайло Варламов.

Лідер групи «Транспорт і мобільність» Віктор Перлов вважає, що мешканці сусідніх громад, які проживають у радіусі 20-25 кілометрів, вже є повноцінними учасниками міського життя, адже багато з них їздять до Вінниці на роботу, в магазини, у справах, на прогулянки тощо.

«Із формальним приєднанням сусідніх громад до міста інтеграція трішки спрощується для Вінниці. Тому що ми зможемо вирішувати ту проблематику, яка виникає за межами міста, вже власними силами у спільній домовленості з населеними пунктами, наприклад, щодо якості доріг, громадського транспорту тощо. Зараз у нас активізуються питання «перехоплюючих» паркінгів, щоб людина могла на околиці міста залишити свій автомобіль у безпечному місці. Питання об’єднання актуалізує питання паркування, ми маємо приходити до платного паркування у центрі міста», – зазначив Віктор Перлов.

Під час експертного обговорення підприємець, засновник ГО VINCYCLE Влад Семенюк говорив про велосипед як громадський транспорт. Також про важливість розвитку велоінфраструктури наголошував керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці Андрій Сорокін.

«Щоб був стимул користуватись велосипедом, важливо дати змогу велосипедистам комфортно використовувати громадський транспорт. Наприклад, якщо вони зіштовхнуться з несприятливими погодними умовами, або банально стомляться, щоб була можливість поставити велосипед у громадський транспорт, де для цього повинне бути передбачене місце. Як варіант – маркувати громадський транспорт наліпками, піктограмами, які б говорили про наявність місця, куди можна сісти зі своїм велосипедом. Тоді велосипедист, який проживає за 15 кілометрів від Вінниці, буде впевнений, що зможе сісти в громадський транспорт. Ще один важливий момент – велосипедні хаби, щоб можна було залишити свій велосипед на тимчасове зберігання і скористатись громадським транспортом», – каже Андрій Сорокін.

Представниця КП «Інститут розвитку міст» Марія Дружиніна розповіла про «м’яку» мобільність, екологічність міського життя. Також йшлось про інклюзивну призму у формуванні міського простору, мобільність біля води та використання водного транспорту.

«Якщо ми говоримо про Велику Вінницю до 2030 року, то потрібно розуміти, що транспортне сполучення є сьогодні одним з первинних і необхідних інфраструктурних забезпечень. Це може бути громадський транспорт, приватний, велосипед. Навряд чи на самокатах чи сігвеях будуть доїжджати до Вінниці, але все одно має бути створена така інфраструктура, яка б забезпечила відчуття безпеки та комфорту всіх учасників руху. «М’яка» мобільність – це і про молодих батьків або бабусь і дідусів з дитячими візочками, які гуляють, це про відчуття безпеки, коли ви перетинаєте дорожнє полотно. Тобто, це вся інфраструктура, яка створює той простір, по якому ми рухаємось, і ми маємо спланувати її якісно», – розповіла Марія Дружиніна.

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Введіть текст коментаря!
Введіть своє ім'я