Вінницька область знову відзначилась в пілотній програмі, яка згодом буде впроваджуватись по усій Україні, цього разу в навчанні асистентів дитини.

Майбутні асистенти будуть вчитись надавати першу домедичну допомогу, комунікувати за допомогою картинок, жестовій мові, вимірювати цукор та освоювати інші навички які зможуть дати можливість дітям, з особливими освітніми потребами, вчитись у звичайних школах.

Тож, сьогодні у Вінниці відкрили перші навчальні курси для асистентів дитини. Навчання проходить в межах апробації Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання. У Вінницькій області і ще двох областях України проводиться пілотування цієї послуги.

13 майбутніх асистентів дитини з двох шкіл, міста Вінниці та Вінницької області проходитимуть навчання, які необхідні перед початком супроводу дітей з інвалідністю.

«Насправді це дуже серйозний прогрес і та послуга, яку ми довго чекали. Тому що, за відсутності такої послуги, велика частина дітей з особливими освітніми потребами, не можуть навчатися на інклюзивному навчанні», – каже, голова Вінницького обласного осередку Всеукраїнської громадської організації “Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ, Леся Самойленко.

Навчальний інтенсив, за словами Лесі Самойленко, триватиме два тижні. На основі напрацювань та методів вивчених на ньому будуть розроблені рекомендації для Міносвіти.

«Наша організація була ініціатором щоб така послуга існувала. Проаналізувавши положення про порядок організації інклюзивного навчання, працюючи в апараті урядового уповноваженого по правах осіб з інвалідністю, ми Раїсою Панасюк, на той час урядовою уповноваженою, побачили такий от недолік. Знову таки супровід хотіли перекласти на плечі батьків, безкоштовно. Звичайно вінничани стали ініціаторами такої послуги і зараз ми пілотуємо і будемо надавати відповідні пропозиції щоб ця послуга існувала», – пояснює голова Вінницького обласного осередку Всеукраїнської громадської організації “Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ.

Як пояснюють ініціатори, зараз дуже багато говорять про інклюзивне навчання та його позитивний вплив як на дітей з особливими освітніми потребами так і на дітей без порушень у розвитку. Однак, є діти, які в силу своїх порушень у розвитку не зможуть бути успішними, якщо у них не буде індивідуальної підтримки… В чинних нормативних документах, що стосуються інклюзивного навчання, визначена додаткова підтримка під час інклюзивного навчання через введення посад асистентів вчителя. Однак, асистент вчителя має працювати із усім класом, зокрема, допомагати дитині з ООП. Через те, що асистент вчителя працює із усім класом, дитина з особливими освітніми потребами, яка потребує індивідуальної підтримки, не зможе успішно інтегруватися до умов регулярного класу.

Вирішенням цієї проблеми стане введення посади асистента дитини, та такої послуги як супровід під час інклюзивного навчання. Апробація Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання проводиться Вінницьким обласним осередком Всеукраїнської громадської організації “Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ” у співпраці з Міським центром соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Гармонія» імені Раїси Панасюк, Вінницьким обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департаментом освіти і науки Вінницької ОДА, Департаментом освіти Вінницької міської ради, за підтримки Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА.

Попередня публікаціяУ Вінниці придбали новий автомобіль для бригади соціально-психологічної допомоги. Фото
Наступна публікаціяВ Вінниці засудили жінку за “замінування” супермаркету