У Вінниці департамент маркетингу та туризму презентував звіт за рік своєї роботи. Про це повідомляє сайт Вінницької міської ради. Минулого року Вінниця зробила суттєвий стрибок в розвитку туристичної привабливості міста, а кількість туристів зросла в рази. У 2019 році побільшало туристично-привабливих подій, підвищено кваліфікацію гідів і представників музейної галузі та створено нові екскурсійні маршрути.
У результаті ряду заходів і проектів просування Вінниці як дестинації набуло системного характеру. Розвіявся стереотип «міста на один день», успішно нарощуються і промотуються туристичні продукти. Про досягнення в напрямку розвитку туристичної галузі міста розповів директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені на засіданні виконкому, звітуючи про хід виконання міської програми розвитку туризму за 2019 рік.
Завдяки заходам міської Програми розвитку туризму за 2019 рік вдалося не лише розкрити та результативно промотувати туристичний потенціал міста, а й підсилити його новими проектами.
Фактором помітної інтенсивності туристичного розвитку стало прийняття 2018 року Маркетингової стратегії міста Вінниці та створення на початку 2019 року департаменту маркетингу міста та туризму як головного органу управління дестинацією.
За сприяння вінницького міського голови Сергія Моргунова організовано різноманітні проекти, результатами яких стало збільшення туристично-привабливих заходів у Вінниці – Вікенд мандрівників, мистецькі вихідні «Ticket to the Sun», Дні європейської спадщини та інші; встановлення інноваційних туристичних табличок на Вишеньці; підвищення кваліфікації гідів і представників музейної галузі та створення 12 нових екскурсійних маршрутів.
За час існування цього виконавчого органу вдалося реалізувати значну частину промоційних заходів Маркетингової стратегії включно з впровадженням бренду та стилю міста Вінниці. За підтримки канадського проекту ПРОМІС було презентовано концепцію бренду від агенції Fedoriv «Вінниця. Місто ідей», що включає в себе логотип, фірмові шрифти та декоративні елементи. У результаті місцевий бізнес та громадські організації почали самостійно використовувати айдентику для підсилення іміджу своїх продуктів і заходів. Наразі триває фіналізація офіційного брендбуку та винесення його на затвердження виконавчим комітетом.
Фінансування Програми розвитку туризму у 2019 році з бюджету Вінницької міської об’єднаної територіальної громади склало 1,5 млн грн, у той час як туристичний збір після зміни ставки склав 2,1 млн грн. Кількість ночівель у готелях міста зросла на 11%, що говорить про те, що туристи залишаються у місті на кілька днів.
Збільшення обсягу туристичних потоків та їхня профілізація потребує системних зусиль з боку муніципальних органів, бізнесу та громадськості задля маркетингу дестинації, розвитку інфраструктури й туристичної пропозиції.
У стилістиці нового бренду здійснено реновацію екскурсійного трамвая City Tour. Посилено комунікацію через сторінки Visit Vinnytsia у соцмережах, здійснено запуск інформаційно-туристичного сайту Vinnytsia.city. Проведено прес- та промотури, завдяки яким створено нові туристичні продукти та понад 25 медіаматеріалів про місто як дестинацію.
Шість рейтингових тревел-блогерів України створили сюжети про Вінницю саме цього року. Перший туристичний проморолик міста «Вінниця – це про Win-Win» за 2 місяці ротації зібрав більше 430 тисяч переглядів. Окрім співпраці з медіа і блогерами та створення власного контенту, департамент брав участь у промоційних і професійних заходах, серед яких міжнародні профільні виставки у Києві, Львові та Кельце, а також інші туристичні заходи по всій Україні.
На початку й у кінці року проводилися зустрічі з представниками сфери HoReCa з метою напрацювання спільних рішень та заходів. Оновлено склад і формат роботи туристичної ради, запущено розробку Стратегії розвитку туризму Вінниці до 2030 року в партнерстві з проектом ПРОМІС.
Продовжувало роботу КП «Подільський туристично-інформаційний центр», яке за звітний рік реалізувало 94 екскурсії на суму 56,7 тис. грн. Підсилення туристичної діяльності підприємства визначене одним з пріоритетів на 2020 рік.
Виклики, які ще стоять перед туристичною спільнотою міста для зміцнення позицій в Україні та за її межами, допоможе гідно прийняти створення багатофункціонального Туристичного хабу. Його концепція розроблена у 2019 році, завершується підготовка до проведення тендеру щодо реконструкції майбутнього приміщення хабу за адресою Соборна, 89.
Вінницький міський голова Сергій Моргунов зазначив, що в подальшому варто розвивати діловий туризм (проведення різних конференцій, семінарів як держаними органами влади, так і комерційними структурами) та медичний туризм, адже вже сьогодні є певний інтерес у мешканців інших міст в отриманні медичних послуг саме у Вінниці. Також міський голова наголосив на важливості постійної підтримки на відповідному рівні туристичного порталу.
«Я переконаний в тому, що чим більше у нас буде постійнодіючих цікавих заходів та фестивалів, тим більшою буде туристична привабливість Вінниці. Важливим є й питання розвитку гастрокультури та інших напрямків. Суттєвим поштовхом до розвитку туризму стане створення інформаційного туристичного центру. Ми маємо дуже багато завдань та не менше викликів. Але спільно з різними підрозділами, думаю, департамент маркетингу міста і туризму продовжить успішно реалізовувати свою цільову програму», – зазначив Сергій Моргунов.